Legfrissebb írásaink:
A kalandozás egy szokatlan formája lett divat Ausztria és a szomszédos országok tavain. Ha eljön a hideg, s a tél is teljes erővel beveti magát a küzdelembe, akkor örül a sport extrém rajongója. A jégvitorlázó számára az ideális időszak a jegesedés. Az aktív sportoláshoz szükséges, a tavak felszínén meglévő 20 cm vastag, összefüggő jégréteg. Ez még csak a belépő, hiszen a kellemes és biztonságos vitorlázáshoz elengedhetetlen, hogy a szél ne legyen túl erős és a jégen ne legyen vastag hóréteg vagy hófoltok. Ha mindez adott, akkor kalandra fel.
A feledhetetlen élményeket nyújtó extrém sport ma még ritka jelenség a befagyott tavakon. Ez a kicsi, de fokozatosan növekvő rajongótáborral, az időjárás kiszámíthatatlanságával, s a sport kevéssé ismertségével is magyarázható. Akik ezt a sportot űzik. azok nyáron is vitorláznak, így ez a téli változat távolról sem újdonság számukra. A jégvitorlások annyiban hasonlítanak nyári társaikhoz, hogy a szél erejét használják fel a haladáshoz, vagyis van árbocuk, vitorlájuk és bumjuk, de az igazi hajótest elmarad. Az egy –vagy kétszemélyes szerkezetek a háromszögben elhelyezett korcsolyákra épülő hídból és testből állnak, s csak akkora hely van bennük, hogy a vezető és az esetleges utas helyet foglaljon benne. A test tervezésénél a minimális súly, az áramvonalas forma és a stabilitás egysége meglegyen. Ennek érdekében korszerű anyagokból, karbon és műszál alkalmazásával a súlyt 60 kg alá lehet szorítani. Bár házilag is építhetőek, azonban a versenyzésre alkalmas, teljesen felszerelt jégvitorlást erre szakosodott műhelyek készítik, áruk az 1 millió forintot is meghaladja.
A sport kezdetei az 1800–as évek végére nyúlnak vissza. Svédországból indult hódító útjára, először hobbi szinten. Világszerte a legkedveltebb kategória a DN osztályú szánoké, mert könnyen szállíthatóak. Az elnevezés egy amerikai újság. a Detroit News nevéből származott, utalva 1936-ra, mikor a lap egyszemélyes jégvitorlás építésére versenyt hirdetett. A sport első virágkorát a második világháború után élte, ekkor épültek a legszebb vitorlások, melyek közül sok még ma is használatban van. A DN a világon a legnépesebb jégvitorlás osztály. Hivatalos szervezete az IDNIYRA -Internationational DN Ice Yacht Racing Association- 9000 tagot számlál (5000 Észak Amerikában és 4000 Európában) és több mint 20 országban van tag szervezete. Jégvitorlás sportban Európa és világbajnokságot is rendeznek. Az Arany Kupa DN Világbajnokságot felváltva rendezik az egyik évben, Észak-Amerikában a másik évben, Európában. A legnevesebb versenyként tartják számon a jégvitorlás versenyek között. A Világbajnokság szabályait az 1972-es svédországi Európa-bajnokság ideje alatt fektették le, majd az első világbajnokságot 1973-ban rendezték, az észak-amerikai Gull tavon. Ennek időpontját lehet tudni előre, viszont a helyszínt nem, mert ez a jég állapotától függ. A különböző jégfelszínekhez meghatározott élformájú korcsolyát kell használni. Ez olyan, mint amikor a síelők a különböző pályákhoz igazítják, vaxolják a lécüket.
A jeges szórakozás lehetőségei Ausztriában, mindjárt a határ közelében adottak Burgenlandban, a Fertő tavon. Ez a tó a profik számára az egyik legkáprázatosabb nyári és téli vitorlás és szörf paradicsom. Nem kell más hozzá csak egy kis kemény hideg és mozgásba jön a környék. Ilyenkor ellepik a korcsolyások és a jégvitorlázók egyaránt. A kemény téli sportban megfáradtak számára a termálfürdők meleg forrásai minden évszakban napsütéses órákat ígérnek. Nemcsak az őszi és téli fagy elől menekülőket fogadja tárt karokkal a Stegersbachi Termálfürdő wellness-kínálatával. Kényeztetést és élvezeteket kínál a Burgenland-Termálfürdő Bad Tatzmannsdorfban. A Sonnentherme Lutzmannsburg-Frankenau a családok igényeihez igazította kínálatát: „a kicsiktől a nagyokig “.
A jégsport szerelmesei számára Karinthia több mint 200 tavával valóságos földi paradicsom a korcsolyázás, jégtekézés és jéggolfozás és vitorlázás kedvelőinek. A legnagyobb vonzerővel a Weissensee rendelkezik, amely 6,5 négyzetkilométernyi kiterjedésével Európa legnagyobb természetes jégfelületével rendelkezik. Itt rendezik minden évben az „Alternatív Holland 11-város túrát” is, amelynek keretén belül több mint 5000 holland érkezik Karintiába. A versenyek során eldől, hogy ki a világ legjobb maratoni gyorskorcsolyázója. A jeges szórakozásról ezenkívül olyan sportágak gondoskodnak, mint a jégvitorlázás, a jégszörfözés, jégtenisz, jégkorong vagy a jégen kerékpározás.
Passau közelébe is érdemes kirándulni. Kohlsattban a Greiner családi panzióban kipihenheti magát a fáradt sportoló. Egy olyan család barát szálláshely, mely csendes környezetben található, gyönyörű panorámás kilátással a Cseh erdőre. Aki nem a békére, hanem a pörgésre vágyik az is megtalálja számítását, mert a Hochflicht síterület 15 km-re, valamint az Ulrichsberg/Schöneben sípálya 12 km-re. található. Aki még mindig nem fáradt annak jégvitorlázás, fittness studio, tekepálya, minigolf, lovasszánkózás, lovaglópálya, áll rendelkezésére.
A Faaker See az egyik legszebb karintiai tó, mely kis szigeteivel és türkizkék színével rabul ejti az embert. A májustól októberig tartó nyári szezonban a természet nyújtotta fantasztikus lehetőségek mellett színes progamok sora teszi vonzóvá a vidéket. Télen a tartomány egyedülállóan hóbiztos sípályákat kínál vendégeinek, melyek rövid autózással kényelmesen elérhetőek. Egy sítúra alatt bejárhatóak a karintiai pályák mellett az olaszországi Tarvisio, a szlovéniai Krajnska Gora kiváló sípályái is. A közeli “Dreiländereck”-en az ember egyszerre állhat a három országban! Kiemelt programként rendelkezésre áll a korcsolyázás, szánkózás, lovaglás, lovasszán, jégvitorlázás. Ha jégvitorlással elindul, a szán 100 kilométeres sebességgel is képes rohanni, de egy rekordkísérlet során 157 km/h-t is mértek már. Fék, biztonsági öv és légzsákok nincsenek, csak egy bukósisak védi a sportolót. Kalandra fel és lassítson le!
KAPCSOLÓDÓ SZÁLLÁSOK:
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »
Tovább »