Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találja. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom
Keresés

Úti cél / szálláshely neve:

Felnőtt

Gyermek

További keresési opciók

Csatlakozz hozzánk!
Hírlevél
EUB utasbiztosítás

Adrenalin bomba…az igazi, nagybetűs KALAND!

A francia régió– síelés szempontjából - a „korlátlan lehetőségek hazája”! Igaz, hogy a francia síterepek Magyarországtól messze vannak, de aki teheti, feltétlenül menjen, és lásson csodát!

Tavaly egy hetet az Alpok bugyrában, a romantikus és festői Les2Alpes –ban töltöttünk. Les2Alpes voltaképpen egy apartman-város, kétezer helyi lakossal. A francia Alpokban szinte a szobából indulnak a síliftek: már a nappaliból beülhetünk az 50 felvonó egyikébe, fölérve kedvünkre válogathatunk a több mint 220 km hosszúságú pályák közül. A hatalmas és meredek hegyekből adódóan előfordul, hogy a kék pálya néhol pirosra vált. Mivel a pályákat gondosan karbantartják, így nincs okunk félni. A fekete pályák viszont már emberpróbálóak!

Nincs szűz terep, mert a freecross-osok mindenhol otthagyják a nyomaikat. Az előkészített pályákon kívül is lehet síelni, biztonságos, mert nagy figyelmet fordítanak a lavinák kiküszöbölésére.
Les2Alpes-ból, 1650 méterről több részletben juthatunk föl a csúcsra. 2600-on érkezünk meg az első állomásra, innen mehetünk tovább 3200 méterre, oda, ahol a hatalmas gleccser terpeszkedik. Itt már nincs növényzet sem, csak hó, hó, hó mindenütt. Körbeforogtunk, és élveztük a páratlan körpanoráma szépségét. A Mont Blanc csúcsa hihetetlenül közel volt! Alattunk - kétezer méterrel lejjebb - pedig ott fekszik a település, Les2Alpes. Meglátogattuk a fogaskerekű végállomásánál Európa legmagasabban fekvő mesterségesen kialakított, hóba vájt barlangját (3 Euro), egy elvarázsolt állatkertbe csöppentünk: jégből faragott dinoszauruszok, medvék, farkasok közt jártunk!

Szakadó hóesésben kipróbáltuk a paplanernyőzést is, adrenalin függőknek kötelező! Nem olcsó (70 Euro), de semmihez nem hasonlítható érzés! Lécet csatoltunk, bekötöttek a tandem ernyőbe és kiálltunk a 2400 méteres szirt szélére. 10-12 méteres siklásos-zuhanás után egyszer csak fölkapott a szél és elkezdődött egy káprázatos súlytalan lebegés ég és föld között. Elrepültünk a házak fölött, meglátogattuk a szakadék alján, 700 méterrel lejjebb található kis falut, majd a pályák valamelyikén landoltunk.

A konyha mindenütt kitűnő, a világ egyik legízletesebb étele a mi rakott krumplinkra emlékeztető tartuflette (a lelke a sok sajt.) Kóstoljuk meg a francia hagymalevest is– annyira más, mint itthon! Ha elfáradtunk, egy finom gyógynövényes likőr, a „genépi” hamar visszaadta az életkedvünket.

Les Deux-Alpes –az Igazi, nagybetűs KALAND Mindenkinek ajánlom!!!!!