Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találja. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom
Keresés

Hírlevél
EUB utasbiztosítás

Az igazi! Dolce Arabba…

A Dolomitok az olasz Alpok gyönyörű hegycsoportja, a téli sportok egyik központja. A Dolomit Superski része egy kis község is, az 1600 méteres magasságban fekvő Arabba. Ez a csodálatos település felejthetetlen élményekkel ajándékozott meg bennünket tavaly télen, amikor leruccantunk néhány napra.

A hófödte Arabbát a fantasztikus, változatos pályarendszere miatt szeretjük: a fennsíkok, havasi rétek széles, hullámos lejtőikkel eszményi síterepek minden nehézségi fokozatban! A pályák szélesek, jó vonalvezetésűek, ráadásul a hosszuk is ritkaság: 23 km – en nyújtózik a kék, 25 km-en a piros, 3 km-en a fekete pálya. A teljes sípályarendszer nagyjából 70 kilométer, 31 modern sílift segít a feljutásban.

Arabbából a Sella Ronda síterepeit is el lehet érni, mert a község közvetlenül határolja a meredek esésű Sella-csoportot.. Északi oldalán található a Dolomitok legnagyobb gleccsere. Délen a község fölé tornyosul a 2500 m magas Porta Vescovo. Porta Vescovo és Padonjoch környékén található a Dolomitok legmagasabb csúcsa, a 3342 méter magas Marmolada, a „Dolomitok királynője”.

A déli oldalon 800 méteres sziklafal húzódik, fantasztikus és félelmetes élmény volt, amikor a Marmolada tetejéről lenéztünk a mélységbe! Sípályái közvetlen összeköttetésben vannak az Arabba település feletti lejtőkkel. Csúcsára kabinos felvonókkal lehet feljutni az 1446 méteren fekvő Malga Ciapela településről. Ugyanoda vissza is lehet csúszni a 12 kilométer hosszú La Bellunese pályán. Nagyon jól karbantartott pályákon síelhettünk, csak egy-két lejtő volt kicsit hóbuckás, de azért élvezhető. A hegyoldalak nagyon sok lehetőséget rejtenek.

A szállodánk ötven méterre volt a pályáktól, ez garantálta az egyszerű és gyors belépést. Talán csak a bérlet árát találtuk húzósnak egy kicsit - 41 euro naponta - de megérte! A lakosság nagy része a turizmusból él, így németül is megértettek minket. Az időjárást nagyon kifogtuk, mindennap ragyogó napsütés, porhó, szél…

Feltűnő volt a számunkra, hogy nyugdíjas embereket is láttunk gyakorlott síelőként a pályákon. Korábban mintha nem találkoztunk volna ezzel a korosztállyal a sípályákon, ahol síelgettünk. Mondtam is a páromnak, hogy én még 80 évesen is síelni fogok, annyira fellelkesedtem ezeken az egyébként baráti társaságokba tömörült emberek láttán.

A sípályákon kívül is zajlott az élet: a snowboardosoknak egy funparkot alakítottak ki a sícentrumban, sífutóként 8 km hosszú pályán síelhettünk. Az extrém sportok szerelmeseinek ajánlom a helikopteres síelést – talán jövőre mi is kipróbáljuk. Összességében nagyon kellemes öt nap volt, remélem jövőre lesz folytatás…!